Czytaj więcej...Bieganie jest sportem prostym i zdrowym. Aby zacząć wystarczą jedynie wygodne buty, a biegać można wszędzie. Dlatego też bieganie jest jednym z najpopularniejszych ćwiczeń aerobowych. Dodatkowo, bieganie jest sportem, który najłatwiej wykonać aerobowo. Podczas biegania możemy bardzo dokładnie kontrolować poziom wysiłku i stosunkowo prosto utrzymać jednostajne natężenie.

Czytaj więcej...Buty to najważniejszy element sprzętu biegacza. Jeżeli jesteś początkującym biegaczem są właściwie jedynym elementem, o który naprawdę musisz zadbać, zanim zaczniesz ćwiczyć. Buty to naprawdę ważny element osprzętu biegacza. Wszystkie inne specjalne koszulki, spodnie bluzy itp. to elementy, które można mieć, ale nie są niezbędne, buty zaś są naprawdę ważne. Regularne bieganie to duże obciążenie dla nóg i jeśli Twoje buty nie będą dobre, Twoje nogi będą na tym cierpieć, szczególnie jeśli biegasz po asfalcie.

Czytaj więcej...Rozgrzewka jest bardzo ważną częścią każdego treningu, bo pozwala ona przygotować organizm do cięższego wysiłku. Kilka prostych ćwiczeń pomoże Wam naciągnąć i rozgrzać podstawowe partie mięśniowe i uniknąć kontuzji.

Czytaj więcej...Jeżeli bieganie jest dla Ciebie za ciężkie, szybki chód będzie do niego doskonałym wstępem. Zacznij od chodu, a kiedy się rozwiniesz i schudniesz (szybki chód jest świetny na odchudzanie), będziesz mógł przejść na bieganie. Szybki chód to nic innego jak chodzenie, tylko szybkie. Podczas takiego marszu stawiasz stopę począwszy od pięty przenosząc ciężar ciała na wyprostowanych nogach w kolanach. W każdej chwili przynajmniej jedna z nóg stoi na ziemi (nie wybijasz się do góry jak podczas biegu, a jedynie przesuwasz do przodu). Technika ta zapobiega przeciążeniu stawów, dzięki czemu unika się kontuzji, które częściej mogą zaistnieć podczas biegu.

Czytaj więcej...Jeżeli dobrze rozpoczniesz bieganie, pójdzie Ci ono łatwo i będziesz cieszyć się sukcesami. Jeśli rozpoczniesz źle, najpewniej znudzisz się szybko i zniechęcisz. Większość osób rozpoczynających bieganie rezygnuje nie dlatego, że bieganie nie jest dla nich, ale dlatego, że źle się za bieganie zabierają. Podstawowe zasady mają pomóc w rozpoczynaniu biegania tak, aby było skuteczne, przyjemne i przynosiło korzyści, bez efektów ubocznych.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Przed biegiem trzeba zrobić rozgrzewkę. Jeśli uda Ci się wykonać cały dzień, możesz spokojnie przejść do następnego. Jeśli akurat masz słabszy dzień i nie dasz rady przebiec całego treningu, znacznie lepiej wyjdziesz na tym, że go powtórzysz po dniu przerwy. Bez pośpiechu, bo chodzi bardziej o regularność, niż o wyniki.

Czytaj więcej...Gdy ukończysz 12 tydzień treningu, zrób sobie 2 dni przerwy. Po dwóch dniach pójdź biegać i przebiegnij 40 minut bez przerwy. To już koniec treningu. Jesteś w stanie biec bez przerwy 40 minut i nasz trening nie jest Ci już potrzebny.

Pogoda Rawicz z serwisu
Tadeusz Pawłowski

© 2016-2017

Szukaj

  

Odwiedza nas 13 gości oraz 0 użytkowników.

Odwiedziny

Odsłon artykułów:
104528