Rozgrzewka

Rozgrzewka przed bieganiem

b_300_0_16777215_00_images_biegamy_rozgrzewka_15-03-10-rozgrzewka.jpgRozgrzewka jest bardzo ważną częścią każdego treningu, bo pozwala ona przygotować organizm do cięższego wysiłku. Kilka prostych ćwiczeń pomoże Wam naciągnąć i rozgrzać podstawowe partie mięśniowe i uniknąć kontuzji.

Skłony tułowia
Stopy na wysokości barków, nogi proste w kolanach podczas wykonywania całego ćwiczenia - Skłony liczymy na 1 do lewej nogi, na 2 do prawej nogi i na 3 prostujemy ciało, następnie łączymy nogi i staramy się dotknąć czołem do kolan (staramy wytrzymać w tej pozycji co najmniej kilka sekund). Ćwiczenie powtarzamy 30 razy.

Skrętoskłony
Stopy na szerokość barków, nogi i ręce wyprostowane, ruch jak najbardziej obszerny, patrzymy za ręką w górę - 15 razy w lewą i 15 razy w prawą stronę.

Krążenia bioder
Nogi na szerokości barków, dłonie ułożone na biodrach - wykonujemy obszerny ruch biodrami zataczając okrąg dookoła osi pionowej ciała ciała, 20 razy w każdą stronę.

Rozgrzanie ścięgna Achillesa oraz mięśnia dwugłowego uda
Robimy krok w przód i uginamy nogę wykroczną w kolanie, noga zakroczna wyprostowana, stopa nogi zakrocznej ułożona wzdłuż linii ułożenia nogi zakrocznej, tułów ustawiony pionowo względem podłoża - Naciskając masą ciała dociskamy stopę nogi zakrocznej do ziemi 2 razy po 30 sekund.

Rozgrzanie kolan
Nogi złączone w kolanach, lekko ugięte - Wykonujemy obszerne krążenia kolan pomagając sobie przy tym dociskaniem kolan dłońmi, ćwiczenie wykonujemy około 2 minut.

Pamiętaj, że częścią rozgrzewki powinien być szybki spacer przed rozpoczęciem właściwego biegu!

Pogoda Rawicz z serwisu
Tadeusz Pawłowski

© 2016-2017

Szukaj

  

Odwiedza nas 22 gości oraz 0 użytkowników.

Odwiedziny

Odsłon artykułów:
104551